Salah satu isu yang paling keliru dan dibahaskan di kalangan pengguna Google Adsense adalah di mana untuk menempatkan iklan Adsense di laman web mereka untuk memaksimumkan RKPT anda dengan itu meningkatkan keuntungan anda. Selain daripada beberapa prinsip asas, ia terkenal hakikat bahawa semua orang yang berbeza percaya tentang tempat yang tepat bahawa iklan Google perlu diletakkan.
Sebagai orang, saya telah cuba penempatan yang begitu banyak yang pelbagai di laman saya untuk menentukan kedudukan manakah bekerja lebih baik daripada yang lain. Saya ingin berkongsi dengan anda beberapa penemuan saya.
Sebab utama kerana itu adalah kerana tiada dua tapak yang sama. Terdapat template yang boleh memberi anda banyak pilihan untuk dipilih, manakala terdapat juga yang statik. Satu lagi perkara yang perlu dipertimbangkan juga bahawa perbezaan dalam susun atur boleh mempunyai kesan yang besar terhadap cara orang melihat di tapak dan yang boleh menukar lokasi iklan yang ideal secara drastik. Walaupun dua tapak sama dalam penampilan, jenis kandungan yang dibaca dalam cara yang berbeza, dan itu juga boleh mengubah cara orang melihat di tapak.
Walaupun menghadapi semua perbahasan dan kekeliruan ini, Google baru-baru ini memberikan nasihat yang baru pada penempatan iklan. Walaupun jauh dari jawapan akhir, cadangan mereka adalah berdasarkan kepada pemerhatian mereka berjuta-juta paparan halaman dan seharusnya dijadikan sebagai titik permulaan yang baik bagi sesiapa yang ingin mendapatkan serius tentang memaksimumkan CTR Adsense mereka.
Cadangan google: cadangan Google yang disasarkan di blog telah dibahagikan kepada dua muka surat yang berbeza. Halaman pertama adalah merupakan laman web untuk blog, dan yang kedua ialah halaman artikel individu.
Pada halaman rumah, Google mempunyai dua cadangan. Pertama yang terlibat dua iklan Leaderboard, salah satu di atas kali ganda dan satu pada pertengahan atau akhir halaman, dan sama ada satu atau dua iklan pencakar langit yang luas di bawah bar navigasi seperti yang ditunjukkan dalam Gambarajah 1.
Sebagai orang, saya telah cuba penempatan yang begitu banyak yang pelbagai di laman saya untuk menentukan kedudukan manakah bekerja lebih baik daripada yang lain. Saya ingin berkongsi dengan anda beberapa penemuan saya.
Sebab utama kerana itu adalah kerana tiada dua tapak yang sama. Terdapat template yang boleh memberi anda banyak pilihan untuk dipilih, manakala terdapat juga yang statik. Satu lagi perkara yang perlu dipertimbangkan juga bahawa perbezaan dalam susun atur boleh mempunyai kesan yang besar terhadap cara orang melihat di tapak dan yang boleh menukar lokasi iklan yang ideal secara drastik. Walaupun dua tapak sama dalam penampilan, jenis kandungan yang dibaca dalam cara yang berbeza, dan itu juga boleh mengubah cara orang melihat di tapak.
Walaupun menghadapi semua perbahasan dan kekeliruan ini, Google baru-baru ini memberikan nasihat yang baru pada penempatan iklan. Walaupun jauh dari jawapan akhir, cadangan mereka adalah berdasarkan kepada pemerhatian mereka berjuta-juta paparan halaman dan seharusnya dijadikan sebagai titik permulaan yang baik bagi sesiapa yang ingin mendapatkan serius tentang memaksimumkan CTR Adsense mereka.
Cadangan google: cadangan Google yang disasarkan di blog telah dibahagikan kepada dua muka surat yang berbeza. Halaman pertama adalah merupakan laman web untuk blog, dan yang kedua ialah halaman artikel individu.
Pada halaman rumah, Google mempunyai dua cadangan. Pertama yang terlibat dua iklan Leaderboard, salah satu di atas kali ganda dan satu pada pertengahan atau akhir halaman, dan sama ada satu atau dua iklan pencakar langit yang luas di bawah bar navigasi seperti yang ditunjukkan dalam Gambarajah 1.
Cadangan Adsense kedua adalah Leaderboard betul-betul di atas jawatan yang pertama, dua segiempat tepat iklan sederhana di bar navigasi seperti yang dilihat dalam Rajah.2.
Google juga mempunyai dua cadangan untuk halaman artikel, yang mana kedua-duanya bermula dengan segi empat tepat yang besar dalam tangan sebelah atas kanan artikel. Walau bagaimanapun, rancangan pertama juga dikenali sebagai satu lagi iklan segiempat tepat besar di bawah artikel (sebelum komen) dan pencakar langit yang luas dalam bar navigasi kiri. Pendekatan kedua, di sisi lain, dipanggil untuk iklan segiempat tepat lagi besar untuk diletakkan di dalam artikel dan iklan segiempat tepat yang sederhana untuk diletakkan dalam navigasi tangan kanan.
Berikut adalah beberapa cadangan Adsense yang lain:
Berikut adalah beberapa cadangan Adsense yang lain:
Cadangan Daripada Profesional Lain-lain:
Kebenaran, terdapat banyak jika tidak kebanyakan laman web, yang akan mempunyai susun atur yang sama dengan blog halaman rumah dan halaman individu, tetapi pasti, tidak semua ini jenis persediaan.
Sebagai contoh, menurut kepada satu laman web, forum perlu berpegang kepada iklan Leaderboard dan unit pautan. Namun Google difikirkan sebaliknya, ia berkata tumpuan yang lebih kepada pengadunan dan varians iklan daripada penempatan iklan atau saiz sebenar.
Sebaliknya, Google pergi jauh untuk mengatakan bahawa iklan pencakar langit, apabila diletakkan di atas kali ganda, seolah-olah untuk melakukan lebih baik daripada jenis iklan lain secara amnya. Walau bagaimanapun, yang tidak mungkin benar untuk semua laman, terutamanya ke tempat-tempat di mana iklan seperti Leaderboard tidak sesuai dalam secara semulajadi.
Semua dalam semua, kunci sebenar kepada kejayaan Adsense tidak mengikuti formula yang diturunkan oleh Google atau sesiapa diri profesional yang diiktiraf, tetapi melalui ujian penempatan yang berbeza untuk mengetahui apa yang bekerja untuk laman web anda; selepas semua, ia mengatakan bahawa "satu makanan manusia adalah racun orang lain ".
Hampir tiada satu pun akan mencari penempatan yang sempurna Adsense pada percubaan pertama, tidak kira apa panduan yang mereka baca; penting untuk mencuba sesuatu yang baru dan terus penapisan usaha anda untuk memaksimumkan RKPT anda adalah jawapannya.
dalam Kesimpulan
Akhirnya, saya ingin menyatakan kategori di sini bahawa ada tiada siapa yang "sempurna" tempat untuk meletakkan iklan di laman web. Dengan melihat di Google statistik telah terkumpul, yang boleh berharap untuk mencari titik permulaan yang baik yang akan dibina di atas. Mengetahui apakah pendekatan terbaik bagi tapak anda masih akan melibatkan percubaan dan kesilapan, tetapi, ia bernilai usaha.
Walaupun apa orang lain berkata tentang Adsense, ia tidak "menetapkan dan lupa" tidak "pendapatan pasif". Adsense memerlukan kerja serius serta masa, pemikiran dan tenaga. Mencari cepat untuk tetap tidak akan menghasilkan apa-apa keputusan yang terbaik untuk anda; bagaimanapun, mengetahui apa yang bekerja baik bagi orang lain boleh membantu anda untuk bermula di jalan yang benar.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan