Pages

Takdir Pak Mat Bulan

MARANG: "Siapa Pak Mat Bulan?" tanya seorang lelaki sebelum melepaskan dua das tembakan ke arah Mat Keya Jusof, 54, sebaik mangsa yang sedang bermain dam aji di kedai makan miliknya menjawab pertanyaan berkenaan dalam kejadian di Kampung Bukit Cempedak, Wakaf Tapai, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 malam, Mat Keya yang dikenali sebagai Pak Mat Bulan di kalangan penduduk kampungnya meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Hulu Terengganu kira-kira 15 minit kemudian selepas terkena dua das tembakan dilepaskan seorang daripada tiga suspek yang menaiki Perodua Viva.

 
Selepas melepaskan tembakan dari dalam kereta itu, suspek dipercayai bersenjatakan sepucuk pistol bersama dua rakannya memecut kenderaan berkenaan ke arah bandar Marang.

Ketika kejadian, isteri mangsa, Sepiah Mamat, 53, sedang membuat kuih di ruang dapur manakala Mat Keya yang juga bapa kepada lima anak bermain dam aji bersama seorang rakannya berusia 51 tahun di sebuah meja di ruang hadapan kedai makan itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan