Pages

Cara Pasang Button Google +1 di blogspot dan wordpress

Google secara rasminya telah melancarkan Google +1 Button untuk semua blogger dan webmaster. Sekarang ni butang Google +1 dah boleh dipasang di dalam blog atau website kita untuk memudahkan perkongsian content blog.
 
Seperti yang telah diberitahu oleh pihak Google, dengan butang Google +1 ni kita boleh dapatkan trafik organik yang lebih banyak dan berkualiti melalui 'Google Search'. Sekiranya ramai pembaca blog kita 'recommend' entri blog kita melalui butang Google +1 ni, kesannya ia akan memberi lebih potensi kepada entri blog kita untuk tersenarai di dalam Google Search Engine Result Pages (SERP). Kira macam boleh bantu naik trafik blog kita jugak.
 
Dah ramai buat posting pasal benda ni, korang boleh le cuba2 google kan, aku pun belum pasang lagi kat blog aku nih. Kodnya boleh dapat kat www.google.com/webmasters/+1/button/.
 
Cara nak pasang Google +1 di blogspot dan wordpress untuk newbie akan aku kongsi bila aku dah godek2 caranya nanti, tapi kalau korang memang dah pasang, kongsi le skit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan