Pages

Warga Asing Sorok Barang Dalam Kain

PARIT BUNTAR - Sebuah pasar raya terkemuka di sini mengalami kerugian kira-kira RM2,000 apabila sebahagian barang runcit remis itu dicuri oleh sekumpulan individu disyaki warga asing secara terancang, minggu lalu.
sila lawat http://speakerpecah.blogspot.com
Penyelia pasar raya, Eau berkata, kejadian berlaku pada 13 Juali lalu kira-kira jam 7.30 malam apabila empat lelaki dan tiga wanita warga asing sempat melarikan tiga beg berisi pewangi kenderaan, barangan makanan dan lampin pakai buang setelah berlagak seperti pelanggan pada mulanya.

Menurut Eau, kesemua suspek didapati memasuki premis itu secara serentak setelah dihantar seorang individu lain dengan menggunakan sebuah kereta.

sila lawat http://speakerhttp://speakerpecah.blogspot.compecah.blogspot.com
"Kesemua suspek masuk ke dalam kedai secara berpisah dan memenuhkan raga dengan barangan runcit sebelum berkumpul di suatu penjuru kedai yang terlindung daripada rakaman kamera litar tertutup (CCTV) untuk memasukkan barang ke dalam beg.
sila lawat http://speakerpecah.blogspot.com
"Berdasarkan siasatan kamera CCTV, kami mendapati terdapat seorang wanita yang bertindak memantau pergerakan pekerja kedai dan jika ada kakitangan kami meluru ke arah mereka, wanita terbabit terus berpura-pura bertanyakan barang untuk mengalih perhatian," katanya.

Menurutnya, pihaknya tidak menyedari perbuatan licik kumpulan itu ekoran keadaan kedai yang sesak dipenuhi pelanggan, namun dari rakaman CCTV mendapati mereka menyembunyikan satu beg barangan yang dicuri di dalam kain salah seorang suspek wanita (gambar).

"Rakaman CCTV jelas menunjukkan mereka memasukkan beg berisi barang dicuri ke dalam kain salah seorang suspek.
sila lawat http://speakerpecah.blogspot.com
"Dua lagi beg dilarikan seorang suspek wanita tidak bertudung manakala suspek lain beredar dari kedai sebaik sahaja menerima panggilan telefon kira-kira 15 minit kemudian," katanya.

Eae berkata, laporan polis telah dibuat di Balai Polis Parit Buntar pada malam kejadian dan pihak mengesyaki kes kecurian itu dilakukan oleh sindiket curi barang runcit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan