Pages

Malang Messi

BARCELONA (Sepanyol): Lionel Messi diusung keluar selepas mengalami kecederaan lutut ketika Barcelona seri 0-0 dengan Benfica di Nou Camp, awal pagi semalam.
Keputusan itu menyaksikan Celtic mengiringi kelab Catalan ke saingan kalah mati sekali gus menyingkir wakil Portugal pada perlawanan terakhir Kumpulan G, Liga Juara-Juara.

Kelab itu memaklumkan menerusi Twitter, bintang Argentina itu hanya lebam di lutut kiri dan perlu menjalani ujian lagi bagi menentukan tahap kecederaannya." Benfica hanya perlu menyamai keputusan Celtic menentang Spartak Moscow, namun mensia-siakan peluang untuk menewaskan barisan lemah Barca terutamanya di babak pertama.
Agak malang apabila Celtic pula menang 2-1 ke atas Spartak Moscow.

Messi dibawa masuk pada separuh masa kedua namun terbaring dengan memegang lututnya selepas dijatuhkan di hujung perlawanan.

Kelab Catalan itu mara ke pusingan 16 terakhir dengan hanya mengalami satu kekalahan di gelanggang lawan kepada Celtic, keputusan meyakinkan musim ini dengan rekod pencapaian terbaik dalam saingan liga tempatan dengan 13 kemenangan daripada 14 perlawanan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan